<خالد مشعل: اسرائیل هرگز روی آرامش را نمی‌بیند/روابط ما با ایران تاریخی و طولانی است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1072
نویسنده : کامران وزیری

مشعل در خصوص روابط با فتح گفت: همواره گروه‌هایی وجود دارند که برای شکست ما چه در میدان مبارزه و چه در آشتی ملی تلاش می‌کنند. ما روابط با فتح را قطع نمی‌کنیم چرا که فتح شریک حماس در مبارزه و حیات سیاسی فلسطین است. ما در خصوص برخی مسائل اختلاف داریم اما همواره خواهان تحکیم روابط مشترک هستیم. ما باید با هم متحد شده و مسئولیت تصمیم سیاسی و امنیتی را در داخل و خارج فلسطین برعهده بگیریم. هیچ جایگزینی برای آشتی ملی و حل اختلافات در داخل فلسطین وجود ندارد و ما تا زمانی که در یک مکان واحد با هم باشیم می‌توانیم دو دستگی را کنار بگذاریم.

 رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خصوص مقاومت در برابر اشغالگری‌ اسرائیل گفت: اختراعات مقاومت و گردان‌های عزالدین قسام هیچ حد و مرزی ندارد به ویژه اینکه غزه به الگویی در چیره شدن بر دشمنان و موانع تبدیل شده است. دشمن تا زمانی که به مقدسات ما تجاوز کند و حقوقمان را مصادره نماید هیچ گاه روی آرامش را به خود نخواهد دید.

 وی در خصوص امکان تمدید دولت توافقی فلسطین گفت: موعد انتخابات و ابقای دولت توافقی باید از طریق توافق میان فلسطینی‌ها صورت بگیرد و دولت کنونی در حال حاضر به وظیفه خود عمل می‌کند اما قابل تغییر است.

 مشعل در خصوص بازسازی غزه و حل و فصل مشکلات کارمندان نوار غزه گفت: در حال حاضر کوتاهی از سوی دولت توافقی در این زمینه صورت گرفته و بسیاری از طرف‌هایی که از بازسازی سخن می‌گویند هیچ اقدامی اتخاذ نکرده‌اند و جامعه جهانی نیز در این زمینه کوتاهی کرده است.

نامبرده درباره احتمال وقوع انتفاضه جدید با توجه به اوضاع قدس و کرانه باختری خاطرنشان کرد: ما آماده رسیدن توافق فلسطینی براساس استراتژی خود هستیم. ما برنامه خود را تغییر نمی‌دهیم و همواره به مقاومت مسلحانه ادامه می‌دهیم و هیچ گاه دست از مقاومت در غزه نخواهیم کشید و مقاومت را در کرانه باختری می‌سازیم. اشغالگری ، شهرک‌سازی‌، مصادره اراضی، هتک حرمت مسجدالاقصی و مقدسات ما بازداشت‌ها و همچنین وجود هزاران اسیر در زندان‌های اسرائیل ما را وامی‌دارد که به مقاومت ادامه بدهیم. بدون تردید اسرائیل بخشی از تروریسم است و ما خود را برای مقابله با آن آماده می‌کنیم.

 مشعل ادامه داد: ما با موانعی از جمله ادامه سیاست هماهنگی امنیتی مواجهیم اما اکنون زمان آن فرا رسیده که تمامی موانع برداشته شود چرا که هیچ کس نمی‌تواند اراده فلسطینی‌ها را در هم بشکند.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین درباره روابط حماس با ایران گفت: متاسفانه رسانه‌ها بسیار از روابط حماس با ایران صحبت می‌کنند اما ما روابط تاریخی و طولانی در زمینه مقاومت در برابر اشغالگران با ایران داریم و طی سال‌های طولانی از سوی ایران حمایت شده‌ایم تنها برخی اختلاف نظر درباره سوریه داریم که روی برخی جوانب روابط ما تاثیر گذاشته اما در حد قطع ارتباط نبوده است.

وی درخصوص سفر قریب الوقوع خود به ایران نیز گفت: سفر من نیز در راستای همین روابط و ارتباطات است و درزمان مناسبی صورت می‌گیرد. ما از همان آغاز تاسیس جنبش حماس بر برقراری روابط با جهان عرب و اسلام صرف نظر از مشکلات تاکید کردیم. اولویت و مساله مرکزی ما فلسطین است و سیاست و روش ما این است که روابطمان با یک کشور به ضرر دیگر کشورها نباشد.

 مشعل درخصوص روابط با مصر گفت: ما هیچ گاه به مصر توهین نکرده‌ایم، همواره خواهان برقراری روابط با دیگر کشورها و به ویژه مصر بوده‌ایم. ما خواهان حفظ امنیت ملی مصر هستیم هیچ گاه در امور این کشور مداخله نکردیم و زمانی که از ما خواستند کمکشان کنیم، کمکشان کردیم. تاریخ شاهد این مساله است و مسئولان مصری حقیقت را درک می‌کنند.

 وی درباره اقدامات اخیر مصر در صحرای سیناء تصریح کرد: آنچه در سیناء رخ می‌دهد مساله‌ای داخلی است و ما در آن مداخله نمی‌کنیم و امیدواریم مصر گذرگاه رفح را باز کند و برای رفع محاصره غزه تلاش کند.

 مشعل درخصوص روابط با اردن گفت: روابط ما اردن کاملا طبیعی است و هیچ تردیدی نیست که تحولات کنونی بر روابط ما به طور کلی تاثیر می‌گذارد. اما ما همواره بر ثبات روابط تاکید می‌کنیم.

 رهبر حماس درخصوص تاثیر توافق نامه ریاض بر جنبش حماس گفت: ما ابتدا حصول این توافق‌ها را تبریک می‌گوییم اما این توافق‌ها هیچ ارتباطی با روابط با دیگر کشورها ندارد و هیچ پیامدی بر روی روابط ما با قطر نگذاشته است.

 وی در خصوص روابط با ترکیه نیز تصریح کرد: روابط ما با ترکیه خوب است. تحریکاتی از سوی اسرائیل به ویژه پس از جنگ اخیر غزه وجود دارد که با هدف اعمال فشار بر ترکیه، قطر و خدشه دار کردن چهره آن‌ها به دلیل حمایت از مساله فلسطین بوده است.

مشعل در خصوص تاثیر تحولات منطقه بر مسئله فلسطین گفت: جنبش حماس پیش از وقوع بهار عربی توانست روابطی را با تمامی طرف‌ها به نفع مسئله فلسطین برقرار سازد اما پس از بهار عربی تحولات و تغییرات زیادی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داد که موجب ظهور پدیده‌های منفی و مثبت زیادی شده است و از جمله آنها درگیری‌های طایفه‌ای است. بی تردید این مسئله تاثیر منفی بر بافت و ساختار جهان عرب و اسلام و نه تنها مسئله فلسطین گذاشته است.

وی در خصوص موضع حماس نسبت به انتخابات زودهنگام اسرائیل گفت: ما انتخابات زودهنگام اسرائیل را خطری می دانیم که به دیگر خطرات از جمله اشغالگری و شهرک سازی اضافه می شود برای همین باید هوشیاری کامل داشته باشیم. تجارب ما تجارب تلخی است و ما بر روی تفاوت نتایج احتمالی انتخابات حساب باز نمی کنیم چراکه در هر صورت رهبرانی روی کار می آیند که دشمن ما بوده و خواهان از بین بردن فلسطین و ناکام گذاشتن حقوق فلسطینی ها هستند.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: فلسطین , دردمشترک جهان اسلام , حماس , روابط راهبردی ,



مطالب مرتبط با این پست
.
اوباما: ایران یک سال یا بیشتر تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد/ ابراز خوشبینی درباره توافق هسته‌ای
نتانیاهو و مشکل ندیدن شلوار جین در ایران + کاریکاتور
سیاهه مواضع دولتمردان آمریکایی علیه نظام و ملت ایران
صالحی خبر داد: دستگیری 4 خرابکار در یکی از تاسیسات هسته‌ای
امام درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا چه گفتند؟
سرنوشت سوریه را سوری‌ها تعیین می‌کنند/قطعنامه شورای امنیت منافاتی با منافع سوریه ندارد
چهره مرموز حامی تحریم‌های ضد ایرانی در کنگره آمریکا کیست؟
روسای جمهوری که حاجی شدند/ تصاویر
واشنگتن جرات حمله به ایران را ندارد
توافق برای برقراری روابط با انگلیس در سطح كاردار غيرمقيم
رمزگشایی از «اتفاقی که بجا نبود» !؟
دولت به انتقاد منتقدینش افتخار می‌کند/ 50 روزبه اندازه 500 روز در سیاست خارجی قدم برداشتیم
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
دیپلماسی هسته ای بعد از فشار تحریم
«کابوس» سعودی‌ها از احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا
هشت روستاي استان حلب سوريه از حضور عوامل مسلح پاكسازي شد
نخست‌وزیر لیبی آزاد شد
اذعان یک مقام صهیونیست به دشواری نبرد با حزب الله
وزير خارجه انگليس: در حال مذاکره با ایران برای از سرگیری روابط دوجانبه هستیم
ارتش سوریه عملیات «نبرد زلزله» تروریست‌ها در ادلب را ناکام گذاشت
ایران با بسته جدید به ژنو می رود
واکنش ظریف به تیتر امروز کیهان
اوباما به نتانیاهو: می‌خواهیم تحریم‌های ایران را کاهش دهیم
فهرست بلند شبکه ترور رژیم صهیونیستی در سراسر جهان
فتوای آیت الله سیستانی ضد فتنه مذهبی در عراق +عکس



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: